גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

מפגש בנושא: "מרכז רפואי ברזילי בדרך לנגישות לכל"

בחודש נובמבר, התקיים מפגש לעובדי מרכז רפואי ברזילי בנושא הנגשה. מטרתו הייתה לחשוף את ציבור העובדים ולעדכן בנעשה בתחום ההנגשה בביה"ח וברמה הארצית.
יובל בן מרדכי,  חבר ועדת נגישות וסגן מנהל אדמיניסטרטיבי מרצה

מזה חודשים רבים מתרחשים שינויים במראה המרכז הרפואי ברזילי, בחניות הנכים, בדלפקים ועוד, רבים מהעובדים ומהמבקרים אינם יודעים את הסיבה לשינויים הרבים.

פתחה את המפגש, גב' אורלי בוני מנהלת השירות הארצי  לריפוי בעיסוק , וממונת שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד הבריאות, וסקרה את ההתפתחויות שחלו במשרדי הממשלה מאז שאושר ותוקצב התיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, פרק הנגישות. הדגישה את החובה המוטלת על משרדי הממשלה להנגיש  פיזית את כל המתקנים הציבוריים לרבות המתקנים שבהם ניתן שירות רפואי (כל  מקום המספק שירותי בריאות;) לאנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות.
 
מר יובל בן מרדכי, סיפר על עבודת ועדת ההנגשה העוסקת בהנגשת המרכז הרפואי באמצעות תקציב מיוחד ממשרד הבריאות.
בדבריו תיאר את השינויים בגישה ובהבנת הצרכים היחודיים של אנשים עם מוגבלות בבואם לקבל שירות בביה"ח.
בשנים האחרונות נעשו, בעקבות מיפויים שנערכו, ע"י צוותים מקומיים ויועצים חיצוניים,שינויים פיזיים חשובים להנגשת המרכז לאנשים עם מוגבלות פיזית, כמו גם ללקויי ראיה ושמיעה.
הוסדרו חניות לנכים, הונמכו דלפקים בעמדות שירות, מתקני עיתונים ומכונות שתייה, הותאמו חדרי שירותים. אתר האינטרנט הונגש ללקויות ראייה ושמיעה, ונערכו פעילויות הטמעת נושא השירות לאנשים עם מוגבלות. בימים אלו שוקדים על התאמת השילוט לפי התקן למוגבלויות חושיות. 

לבסוף נקראו עובדי המרכז לפנות לחברי הועדה ולהתריע על מפגעים, מכשולים פיזיים ואחרים שעלולים למנוע מכל אדם המגיע לכותלי ביה"ח לקבל שירות ראוי, באופן מכבד בטיחותי ושיוויוני.

חתמה את המפגש גב' עדה מזוז, נכה רתוקה לכסא גלגלים,  שחלקה עם באי המפגש את חוויותיה במפגשיה כאם, כאזרחית וכחולה עם  משרד החינוך, העירייה, איזורי בילוי בעיר, רופאים פרטיים ואף בביקוריה הן כמאושפזת והן כמלווה ומבקרת בבי"ח ברזילי. 

המרחב הציבורי נעשה מונגש יותר ויותר ,אך בצד כל השינויים עדיין רבים המכשולים.

אין ספק שהמרכז הרפואי יכול להתגאות בהישגים שנעשו בתחום זה בתקופה קצרה יחסית, וממשיך לפעול בתחום ההנגשה הפיזית והנגשת השירות כמו גם בהטמעת הנושא בקרב העובדים. יחד עם
זאת עוד רבה הדרך עד שנוכל להאמין כי המרכז "נגיש לכל".

 

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד